Lokalizuj

Szukaj kategorii

Popularne kategorie

Dodano: 2017-04-15 19:19:12

Warsztaty wyrażania ciałem i głosem - improwizacja wolna

2017-05-1717:00 — 2017-05-21 Akademia Sztuki i Kultury - Warsztaty Teatralne, Warszawa

Warsztaty improwizacji wolnej to nauka spontanicznego, nieskrępowanego działania oraz uważnej obserwacji i świadomego współdziałania. Będziemy szukać spotkania z samym sobą: stanu integracji emocji, ruchu i głosu. Będziemy szukać spotkania z przestrzen

Cena biletu: 190 PLN

Akademia Sztuki i Kultury
Warszawa, 17-21.05.2017

Improwizacja wolna.
WARSZTATY ekspresji FIZYCZNEJ I WOKALNEJ.

Podczas warsztatu improwizacji wolnej proponujemy ćwiczenia, które:

- otwierają głos i integrują go z ruchem
- otwierają dostęp do emocji i integrują je z ruchem
- poszerzają percepcję
- uczą spontanicznego wyboru spośród bodźców
- otwierają nowe ścieżki ruchowe

Podstawę pracy indywidualnej stanowi identyfikacja własnych manier i schematów ruchowych i myślowych i z przekraczanie tych schematów.

Dla kogo są te warsztaty?
Warsztaty organizowane są dla Ciebie, jeżeli:
• praca nad sobą jest dla Ciebie najlepszym wypoczynkiem
• chcesz uruchomić swój głos i ciało
• chcesz nauczyć się używać swych emocji
• chcesz przełamać swoją wstydliwość
• chcesz działać z innymi twórczymi ludźmi
• lubisz teatr/taniec i pragniesz rozwijać swoje zamiłowanie
Każdy z tych powodów jest wystarczający, by podjąć to działanie!

Warsztaty trwają 5 dni.

17.05 (środa) - 17.00 - 22.00
18.05 (czwartek) - 17.00 - 22.00
19.05 (piątek) - 17.00 - 22.00
20.05 (sobota) - 15.00 - 18.00 oraz 19.00 - 22.00
21.05 (niedziela) - 15.00 - 18.00 oraz 19.00 - 22.00

Akademia Sztuki i Kultury
Al. Jana Pawła II 36c
00-141 Warszawa

Ile to kosztuje?

380 PLN
Prosimy o dokonanie wpłaty w przeciągu trzech dni od zapisu oraz zasygnalizowanie dokonania tejże wpłaty (smsem lub mailem). Na pierwsze spotkanie prosimy zabrać dowód wpłaty.

Prowadzący

Piotr Filonowicz
Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie. Prowadził grupę Linia Nocna (2008-12) zajmującą się improwizacją wolną oraz Linia Wokalna skupiającą się na pracy z głosem w oparciu o pieśni tradycyjne. Od 2012 zajmuje się projektem Fabryka Destrukcja (www.facebook.com/FabrykaDestrukcja). Co roku organizuje wyprawy entomuzykologoczne, podczas których zbiera materiał do pracy wokalnej (2007-8 Bułgaria, Polska, 2009 Rumunia, 2010 Macedonia, 2011 Albania, 2012 Indie, 2013 Gruzja, 2014 Bułgaria, Izrael, Serbia).
Prowadzi warsztaty wokalne "Przędzalnia głosu". Specjalizuje się w pracy nad budzeniem naturalnej siły głosu oraz integrowaniem emocji, ruchu i głosu.
Założyciel i lider warsztatów teatralnych Akademii Sztuki i Kultury (www.warsztaty-teatralne.pl).


Zapisy:

609 045 956
asikzapisy@gmail.com
warsztaty-aktorskie.home.pl/warsztaty-improwizacji.html


O improwizacji wolnej:

Improwizacja wolna to stan postrzegania pełnego, postrzegania dziecka. Bycia w pustym pokoju, w którym każde zdarzenie będzie zdarzeniem pierwszym, a każdy nowy przedmiot jedynym.

Takie bycie u początku jest szansą na działanie niezabrudzone uprzedzeniami i konwencjami, szansą na świeżość, na radość, na niewinność, na bezkompromisowość. Wejście w improwizację to wejście w stan kogoś, kto widzi rzeczy po raz pierwszy. Kto się dziwi i nie ma zahamowań. Kto doświadcza całym sobą. Staramy się, aby każda improwizacja, którą wykonujemy, była inicjacją, działa się po raz pierwszy. Odsuwamy pamięć przeszłych zdarzeń.

Świadomość wielu perspektyw daje poczucie swobody, poczucie wolności. Podczas improwizacji nadajemy rzeczom nowy kształt, nową barwę. Pokazujemy, że przestrzenie, partnerzy, przedmioty nie muszą trwać w ich pierwotnych funkcjach i znaczeniach. Patrzymy na rzeczy obiektywnie. Patrzymy na rzeczy przed ich znaczeniem. Bierzemy je na nowo. Bawimy się nimi.


Historia IW:

Improwizacja wolna to technika, która powstała w latach 2005-2012.
Początkowo Piotr Filonowicz prowadził grupę Teatr Drzewo. Spotykała się intensywnie przez kilka miesięcy w Domu Kultury Ochoty w Warszawie pracując nad jednym ćwiczeniem zwanym wchodzeniem w pustą przestrzeń. „Wchodzenie” to odbywało się bez wcześniejszych założeń i skutkowało reagowaniem no to, co się wydarza tu i teraz, w działającym lub poza nim. Wchodzono w przestrzeń indywidualnie, w parach, grupowo. Głównym zadaniem było zwiększenie ilości poziomów percepcji i podniesienie jej jakości. Następnie umiejętność wyboru z tego nadmiaru bodźców, który się przed działającym zjawiał.
Po dwóch latach przerwy w działaniu Piotr Filonowicz spotkał Filipa Wenckiego, który namówił go go kontynuowania działań związanych z improwizacja wolną. W 2008 roku powstała grupa Linia Nocna, która podczas intensywnych spotkań (4-5 razy tygodniowo) przez 4 lata badała tę technikę i pracowała nad jej udoskonaleniem.
Improwizacja wolna dopuszcza obserwatorów, ale ich nie wymaga. Podczas czterech lat działania Linia Nocna zorganizowała około 100 tzw. „prób otwartych”, na które zapraszano od jednego do ośmiu obserwatorów.
W 2012 roku członkowie grupy rozeszli się kontynuując własne działania twórcze i edukacyjne.
W 2013 i 2014 roku dwukrotnie spotkali się, by poprowadzić warsztaty z improwizacji wolnej dla tancerzy w Clermont de l’Oise (Francja). Ponadto Piotr Filonowicz w 2014 roku wznowił prowadzenie intensywnych warsztatów improwizacji. Odbywają się one regularnie w Polsce i we Francji.

Miejsce wydarzenia

Logo: Akademia Sztuki i Kultury - Warsztaty Teatralne

Akademia Sztuki i Kultury - Warsztaty Teatralne

Jana Pawła II 36c
00-141 Warszawa

Mapa

większa mapka

blog comments powered by Disqus